بیماری زونا در زنان باردار No Further a Mystery

Wiki Article

همه چیز درباره استرنوتومی؛ از خطرات تا مراقبت های بعد از عمل

در واقع امکان انتقال مستقیم زونا به شخص دیگر وجود ندارد. با این حال، فردی که هرگز به آبله‌مرغان مبتلا نشده، با تماس مستقیم با مایع تاول‌های شخصی که در حال حاضر زونا دارد، ممکن است ویروس را دریافت کند.

● زونا معمولاً در یک طرف پشت یا قفسه سینه ایجاد می‌شود، اما ممکن است در یک طرف صورت نیز بثوراتی ظاهر شوند.

در چند روز بعد، همچنان لکه‌های جدیدی در محدوده عصب درگیر در این بیماری ایجاد می‌شود که هر یک از آنها ابتدا به شکل تاول ظاهر شده و سپس چرکین شده و بعد بر روی آن، پوسته خشک تشکیل می‌شود.

● خیر، واکسن شینگریکس نمی‌تواند باعث زونا شود. با توجه به اقدام ایمن سازی، واکسن شینگریکس تنها حاوی مقدار کمی از ویروس هرپس زوستر است و حاوی ویروس زنده نیست.

در افرادی هم که با وجود تزریق واکسن زونا باز هم به این بیماری مبتلا می‌شوند، علائم آن معمولاً بسیار خفیف خواهد بود و خطر بروز درد بعد از زونا هم تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

دانلود آهنگ علی سورنا باد پیچید تو مزرعه گندم بالاترین کیفیت ممکن

○ هدف از استفاده: برای کمک به کاهش خطر درد عصبی به نام نورالژی پس از هرپس که پس از بهبودی از زونا رخ می‌دهد.

○ استفاده از کمپرس سرد و مرطوب بر روی بثورات برای کاهش درد و خارش

و اگر در چند درماتوم همزمان رخ داد از نظر نقص ایمنی باید بررسی صورت گیرد

حداکثر حقوق مدیران دولتی ۷۰ میلیون تومان شد/ اعلام ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت

بیماری زونا اغلب افراد مسن را درگیر می‌کند. نیمی از افرادی که به زونا مبتلا می‌شوند ۶۰ سال یا بیشتر، سن دارند. با توجه به اینکه افراد مسن دستگاه ایمنی ضعیف‌تری دارند، خطر بروز عفونت زونا در این افراد بیشتر است.

از دوش و کمپرس آب سرد استفاده کنید. این عمل باعث بیماری زونا چگونه منتقل میشود کاهش درد و التهابات و متعادل شدن دمای بدن شما می شود.

● زونا ممکن است در هر کسی که آبله مرغان داشته باشد رخ دهد. با این حال، عوامل خاصی افراد را در معرض افزایش خطر ابتلا به زونا قرار می‌دهد. این موارد عبارتند از:

Report this wiki page